niedziela, 25 marca 2012

Trwałe kwiaty

Witam wszystkich, a szczególnie początkujących ogrodniczek i zapominalskich. Dziś opowiem o roślinach , które nie potrzebują dużo światła.

Rośliny które cię nigdy nie zawiodą:

DRACENA

Jest to kwiat o którym właściwie nie musisz pamiętać.Ważne, byś tylko od czasu do czasu dostarczyła jej wody. Chętnie się z nią zaprzyjażnisz, bo jest długowieczna i wdzięczna w uprawie (ja mam takie 3 sztuki). Najlepiej rośnie w miejscu ja półcienistym i przez cały rok dość ciepłym. Może też stać w głębi pokoju. Podlewamy ją umiarkowanie,najlepiej, gdy ziemia przeschnie.


SKRYTOKWIAT

Wygląda dekoracyjnie.jest wytrzymały, nie atakują go choroby ani szkodniki.
Lubi miejsca słoneczne, ale także dobrze czuje się w zacienionych. Podlewamy umiarkowanie (wodę można wlewać w rozetę). Rozmnażamy z bocznych pędów.


EPIPREMNUM ZŁOTE

Gdy raz zaczniesz go hodować trudno będzie się z nim rozstać. Ma małe wymagania a jest efektowny. Świetnie nadaje się do uprawy w naczyniach wiszących, można tez zrobić zielona ścianę dzielacą pomieszczenie. Pędy skracamy, wtedy roślina się pięknie rozkrzewia, a pędy wsadzamy do nowej  misy i dajemy na przykład mamie lub teściowej.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

O mnie

Witam wszystkich!
Mam na imię Krystyna.
Jestem milosniczką kwiatów zarówno domowych jak i ogrodowych.
Lubię podróże,książki.Kocham ludzi i zwierzęta.

Poleć tę stronę

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More